dimecres, 18 de novembre del 2015

Tinc un somni. M.L.King



Tinc un somni…
Fragment del discurs de Martin Luther King, Washington, 28 d’agost de 1963.

Tinc un somni:
que un dia aquesta nació es posarà en peu
i realitzarà el verdader significat del seu pensament:
mantenim que aquesta veritat és evident per ella mateixa:
que tots els homes han estat creats iguals.
Tinc un somni:
que un dia sobre els turons vermells de Geòrgia
els fills de qui foren esclaus i els fills de qui foren propietaris d’esclaus
seran capaços de seure junts en la taula de la fraternitat.
Tinc un somni:
que un dia, fins i tot l’Estat de Mississippi,
un Estat sufocant per la calor de l’injustícia,
sufocant per la calor de l’opressió,
es transformarà en un oasis de llibertat i justícia.
Tinc un somni:
que els meus quatre fills viuran un dia en una nació
en la que no seran jutjats pel color de la seva pell
sinó pel seu caràcter.

Avui tinc un somni.
Tinc el somni:
que un dia allà baix a Alabama,
amb els seus racistes despietats,
amb el seu governador al que se li fa la boca aigua
amb les paraules d’oposició i anulació,
que un dia, just allà a Alabama,
els nens i les nenes negres podran donar-se la ma
amb els nens i nenes blanques
en qualitat de germanes i germans.

Avui tinc un somni.
Tinc el somni:
que un dia tota vall serà omplerta i tot turó i muntanya serà abaixat,
els llocs escarpats es faran plans i els llocs tortuosos es redreçaran
i la glòria del Senyor es mostrarà,
i tota la carn juntament la veurà.
Aquesta és la nostra esperança….

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada